Svet-Stranek.cz
Modely aut v měřítku 1/43 a modely RC letadel

Safari Rally:

Safari Rally

Něco málo o Safari rally a její historii:
První rally se na východním pobřeží Afriky jela roku 1953 na počest korunovace britské královny Elizabeth a oficiálně se jmenovala Coronation (korunovační) Safari. Trať vedla přes státy Kenya, Uganda a Tanzanie, start a cíl byl, až na nějaké výjimky, vždy ve městě Nairobi. V roce 1973 byla Safari rally zařazena do seriálu MS, kde kromě jednoho ročníku zůstala až do roku 2002, kdy se poté přestala objevovat v kalendáři MS. V roce 2007 byla zařazena do nově vzniklého seriálu IRC (Intercontinental Rally Challenge)
Tato rally se vyznačovala svou náročností, kdy délka trati byla v prvních ročnících okolo tří tisíc kilometrů, ovšem brzy se začala prodlužovat a už koncem padesátých let dosahovala délky přes pět tisíc km. Třikrát v její historii přesáhla hranici šest tisíc km a nejdelší byla v roce 1971 s 6400 kilometry. Trať byla v jarních měsících často poznamenána monzunovými dešti, které měly na svědomí rozvodnění i nevýznamných potoků a říček. Zatopené cesty, kde se kaluže měnily doslova v hluboké rybníky střídaly lány řídkého bahna. Velké úskalí ovšem znamenalo i sucho, kdy všudypřítomný prach plnil kabiny aut stejně jako oči a plíce soutěžících. Navíc zde byla neustálá hrozba střetu s divokou zvěří. Pro náročnost rally musely být vozy vybaveny spoustou doplňků, předek byl obvykle chráněn masivními rámy, vozily se min. dvě rezervní kola, přídavná světla většinou doplňovaly dva hledáčky, které se ovládaly z prostoru posádky a v neposlední řadě musel být vyřešen problém se sací a výfukovou soustavou motoru, kdy se sání vyvádělo kanály na střechu vozu a koncovka výfuku byla opatřena záklopkou proti vnikání vody.
Pro všechny nástrahy, které Safari soutěžícím každý rok připravovala, se přibližný průměr posádek, které soutěž dokončily, pohyboval pouze kolem 30-ti procent.
Safari rally 2001